Kaya Aydın: Sorun değil çözüm üretiyoruz
Uğur
Dershaneleri Genel Müdürü Kaya Aydın; MEB’in yeni strateji planında
dershanelerin 2014 yılında özel okula dönüştürülmesine yönelik öngörüsü
ile ilgili olarak “Dershaneler sorunun değil çözümün parçasıdır” dedi.
MEB’in ülkemizin eğitimi ile ilgili sorunları saptarken, kendisinden
önceki hükümetlerin ve anlayışların aynısını devam ettirmesinin
düşündürücü bir durum olduğunu belirten Uğur Dershaneleri Genel müdürü
Kaya Aydın, “Dershaneler tarihi oldukça eski dönemlere dayanan eğitim
öğretimin önemli parçalarından biridir. Maalesef ülkemiz bu eğitim
kurumlarını yanlış tanımakta ve önyargılarla hareket etmektedir.
Geçtiğimiz 5 yıla kadar dershanelerin sadece ülkemizde var olduğu
düşünülürken, son yıllarda yapılan araştırmalar sonucunda dünyanın en
gelişmiş ülkelerinde var olan kurumlar olduğu gerçeğini ortaya
çıkarmıştır.
Örneğin ABD’de dershaneler eğitimin önemli kurumlarından biri haline
gelmiş ve “hiçbir çocuk geride kalmasın” projesi çerçevesinde eğitimin
tamamlayıcı bir parçası olmuştur.
Japonya’da da dershaneler sadece sınavlara öğrenci hazırlayan değil
okulların öğrenme partneri olarak da görev yürütmektedir.”dedi.
Kamuoyunda dershanelerin öğrencilere, sadece çoktan seçmeli test sorusu çözme alışkanlığı kazandırdığı
yönünde yanlış bir kanının oluştuğuna da dikkat çeken Aydın, “Ülkemizde
yapılan çalışmalar sonucunda dershanelerde müfredatın en ince detayına
kadar tekrar edildiği ve öğrencilerin öğrenme oranının yükseltildiği
bir gerçektir.”diye konuştu.
Dershanelerin öğrencileri sadece sınava hazırladıkları ve sınavlar
kaldırıldığında dershanelere gerek kalmayacağı anlayışının da
oluştuğunu söyleyen Kaya Aydın; “Ülkemizde geçmişten bugüne kadar
sürekli söylenen “üniversiteler, kontenjanlar az ve dershaneler bu
yığılmadan dolayı varlıklarını sürdürüyorlar. Kontenjanları ve
üniversite sayısını arttırırsak dershanelere gerek kalmaz” düşüncesi
2009-ÖSYS sonucunda çürümüştür.
YÖK son iki yılda kontenjanları ve üniversite sayısını arttırmış ancak
buna rağmen sonuç düşünüldüğü gibi olmamıştır. 2009-ÖSYS’de
üniversitelerde 110 bin boş kontenjan kalmış ama öğrenciler bu
kontenjanlara gitmemiştir. Sonuçta öğrenciler sınava hazırlanmaya devam
etmiş, dershaneler kapanmamıştır. Bu fikrin yanlışlığı da böylece
ortaya çıkmıştır.”şeklinde konuştu.
Dershaneleri sorun olarak göstermenin toplumda yanlış bir imaj
oluşmasının önünü açtığının altını çizen Aydın, “Dershaneler sorun
değildir. Ülkemizde bölgeler, iller ve okullar arası eşitsizlikler ve
farklar azaltılmadıkça bu eşitsizliği giderecek kurumlar var olacaktır.
Ülkemizde okullar arası farkların azaltılması, fırsat eşitliğinin
sağlanması sonucunda; üniversitelerin kalitesi artacak ve
üniversitelere doğru öğrenci yönlendirecek ön okullar oluşacaktır.
Dershaneler gelecekte profesyonel yöneltme ve yönlendirme kurumları
olacaklardır. İşte asıl hedef bu olmalıdır. Yoksa eğitim kurumları
arasında birbirini tamamlayan kurumları yok etmeye çalışmak sorunları
çözmek yerine derinleştirecektir” dedi.
MEB’in bu hedefinin gerçekçi ve koşullar göz önüne alınarak
yapılmadığını belirten Aydın, bu tür hedeflerin daha iyi düşünülmesi ve
planlanması gerektiğini sözlerine ekledi.
Uğur
Dershaneleri Genel Müdürü Kaya Aydın; MEB’in yeni strateji planında
dershanelerin 2014 yılında özel okula dönüştürülmesine yönelik öngörüsü
ile ilgili olarak “Dershaneler sorunun değil çözümün parçasıdır” dedi.
MEB’in ülkemizin eğitimi ile ilgili sorunları saptarken, kendisinden
önceki hükümetlerin ve anlayışların aynısını devam ettirmesinin
düşündürücü bir durum olduğunu belirten Uğur Dershaneleri Genel müdürü
Kaya Aydın, “Dershaneler tarihi oldukça eski dönemlere dayanan eğitim
öğretimin önemli parçalarından biridir. Maalesef ülkemiz bu eğitim
kurumlarını yanlış tanımakta ve önyargılarla hareket etmektedir.
Geçtiğimiz 5 yıla kadar dershanelerin sadece ülkemizde var olduğu
düşünülürken, son yıllarda yapılan araştırmalar sonucunda dünyanın en
gelişmiş ülkelerinde var olan kurumlar olduğu gerçeğini ortaya
çıkarmıştır.
Örneğin ABD’de dershaneler eğitimin önemli kurumlarından biri haline
gelmiş ve “hiçbir çocuk geride kalmasın” projesi çerçevesinde eğitimin
tamamlayıcı bir parçası olmuştur.
Japonya’da da dershaneler sadece sınavlara öğrenci hazırlayan değil
okulların öğrenme partneri olarak da görev yürütmektedir.”dedi.
Kamuoyunda dershanelerin öğrencilere, sadece çoktan seçmeli test sorusu çözme alışkanlığı kazandırdığı
yönünde yanlış bir kanının oluştuğuna da dikkat çeken Aydın, “Ülkemizde
yapılan çalışmalar sonucunda dershanelerde müfredatın en ince detayına
kadar tekrar edildiği ve öğrencilerin öğrenme oranının yükseltildiği
bir gerçektir.”diye konuştu.
Dershanelerin öğrencileri sadece sınava hazırladıkları ve sınavlar
kaldırıldığında dershanelere gerek kalmayacağı anlayışının da
oluştuğunu söyleyen Kaya Aydın; “Ülkemizde geçmişten bugüne kadar
sürekli söylenen “üniversiteler, kontenjanlar az ve dershaneler bu
yığılmadan dolayı varlıklarını sürdürüyorlar. Kontenjanları ve
üniversite sayısını arttırırsak dershanelere gerek kalmaz” düşüncesi
2009-ÖSYS sonucunda çürümüştür.
YÖK son iki yılda kontenjanları ve üniversite sayısını arttırmış ancak
buna rağmen sonuç düşünüldüğü gibi olmamıştır. 2009-ÖSYS’de
üniversitelerde 110 bin boş kontenjan kalmış ama öğrenciler bu
kontenjanlara gitmemiştir. Sonuçta öğrenciler sınava hazırlanmaya devam
etmiş, dershaneler kapanmamıştır. Bu fikrin yanlışlığı da böylece
ortaya çıkmıştır.”şeklinde konuştu.
Dershaneleri sorun olarak göstermenin toplumda yanlış bir imaj
oluşmasının önünü açtığının altını çizen Aydın, “Dershaneler sorun
değildir. Ülkemizde bölgeler, iller ve okullar arası eşitsizlikler ve
farklar azaltılmadıkça bu eşitsizliği giderecek kurumlar var olacaktır.
Ülkemizde okullar arası farkların azaltılması, fırsat eşitliğinin
sağlanması sonucunda; üniversitelerin kalitesi artacak ve
üniversitelere doğru öğrenci yönlendirecek ön okullar oluşacaktır.
Dershaneler gelecekte profesyonel yöneltme ve yönlendirme kurumları
olacaklardır. İşte asıl hedef bu olmalıdır. Yoksa eğitim kurumları
arasında birbirini tamamlayan kurumları yok etmeye çalışmak sorunları
çözmek yerine derinleştirecektir” dedi.
MEB’in bu hedefinin gerçekçi ve koşullar göz önüne alınarak
yapılmadığını belirten Aydın, bu tür hedeflerin daha iyi düşünülmesi ve
planlanması gerektiğini sözlerine ekledi.
Salı Tem. 27, 2010 7:12 pm tarafından nikovolkan
» www.akosin.org reklam alımları başladı!
Perş. Tem. 01, 2010 3:20 pm tarafından tdilek007
» Forumlara Post Atılır
C.tesi Haz. 19, 2010 2:12 pm tarafından tdilek007
» Forum Sahibi Değişmiştir.
Çarş. Haz. 16, 2010 10:46 am tarafından Admin
» imza nı kutu içine al
Ptsi Mayıs 24, 2010 12:51 pm tarafından by_carisma
» Hepinizi Facebook SayFamıza ßeKLeRizz !!!!
Perş. Mayıs 13, 2010 3:53 pm tarafından tdilek007
» reklam alınır
Perş. Mayıs 13, 2010 3:50 pm tarafından tdilek007
» Sitemiz Geçi Olarak Hizmet Dışı Olmuştur Sorun Olanlar
Salı Mayıs 11, 2010 7:12 am tarafından tdilek007
» Forum Kurallarımız
Paz Mayıs 09, 2010 1:56 pm tarafından Admin
» Yeşilay Haftası
Paz Mayıs 02, 2010 7:29 pm tarafından fbliyildiz
» Ceza Fan
Ptsi Nis. 26, 2010 6:13 pm tarafından fbliyildiz
» Yine bilmece
Paz Nis. 25, 2010 9:42 am tarafından fbliyildiz
» Denge Tv Yeni Yayın Frekansı
C.tesi Nis. 17, 2010 9:51 am tarafından Admin
» www.gsmevi.com
Cuma Nis. 16, 2010 4:57 pm tarafından Admin
» ADLAR (İSİMLER)
Perş. Nis. 15, 2010 10:18 am tarafından Admin